måndag 23 juni 2008

Oj, jag glömde visst.


Nej, jag har inte gått under jorden, firat midsommar så att jag aldrig vaknar igen eller dött av PMS. Jag glömde bort kommunfullmäktigemötet, glömde, det försvann, men så har jag två trotsiga döttrar som verkligen varit i gasen hela dagen. Jo, för jag har ju varit ledig och följt med till första simskoletillfället för året. Bävade lite vid fyra i natt när jag vaknade av storm och regn, men det blev ju rätt okej till halv elva och blåfrusna blir de när de ligger i i 40 minuter, så är det ju bara.


Efter simskolestarten åkte vi tillbaka till stuga och fikade (varm choklad med vispgrädde som blev över efter alla 4 liter jordgubbar vi ätit i helgen), diskade och plockade undan. Barnen hjälpte till och torka disk och Liten satt och kastade saker till en assiett gick i bitar och sen blev alla på dåligt humör. Vi utfodrade vår nye vän Stampe (se mobilbloggen), tömde komposten och åkte tillbaka till stan. Meningen var att mamman nu skulle städa, men det blev väldigt rörigt med barn som hjälpte till överallt och Liten hade inte sovit middag (eftersom vi stannade och handlade en del skrutt på vägen från landet) så hon var på bästa stortjutarhumör. PMSen är, peppar peppar, lite låg, kanske tack vare den nya medicinen, men nog finns den där och en dag som denna...


Städade så gott det gick, serverade rester, tvättade två maskiner som fortfarande står ohängda, Storasyster stack ut med grannen, Liten tjöt som en tokig, fick henne att somna framför TVn. Storasyster försvann på riktigt. Blev tvungen att ringa systeryster för att kunna gå över till grannen och hämta hem henne en hel timma efter läggdags. Ingen saga, nej, nej, ibland är livet hårt. Hon somnade rätt snabbt och städningen var ändå avbockad för dagen så jag satt framför TVn en stund, drack en kopp te, åt hårt bröd med hård ost, duschade och hamnade här. Det var ett tag sedan. Om ni tror att jag dött, kolla mobilbloggen. Oftast lever jag lite grand i alla fall.


Imorgon jobba tidigt, fortsätta städa, ta mig ut till Stampe och kolla läget, vet inte om grannen kom tillbaka annars har hon lovat kolla till honom. Fullt ös hela veckan även utan kommunfullmäktige. Turkmatch onsdag. Sov nu så gott.

Inga kommentarer: