söndag 13 september 2009

Trötthet och hormonrubbningar

Trodde att jag kanske höll på att bli sjuk, men det är nog bara simpel stress, trötthet och hormonrubbningar. En del sammandrabbningar har det blivit här hemma och rösten tog stryk av såväl hojtande på fotbollsavslutningen som av ignorerade tillrättavisningar av mopsig treåring. Köpte lite majs på skördemarknaden, men var inte alls i form att vare sig shoppa eller titta på folk.
Den här dagen började med Mullestart. Storasyster var blyg och nervös och ville inte, men när vi hämtade henne igen var hon uppåt värre. Och det höll i sig hela dagen. Systrarna lekte medan mamman diskade, tvättade och vek mängder av tvätt. Efter en stund tröttnade vi på att vara inne i solskenet och tog med oss mormor ut i svampskogen och jag måste säga att tjejerna var duktiga som höll humöret uppe trots att skogen förändrats och vi hamnade i totalt oländlig terräng en stund. Brännässleutslag på benen och inte alls kort och enkelt att gå var de ändå vid gott mod och glada över den överfulla svampkorgen. Vi köpte med oss pizza hem till middag och kort därefter slocknade Liten framför Bolibompa (även jag, men jag tog mig till sans igen).
Storasyster badade och tvättade håret och jag tog hand om svampen. Bakningen till födelsedagen på torsdag får vi väl sköta pö om pö under veckan eftersom det nu är föräldrarmöten och annat i vägen på kvällarna. Nu blev jag jättetrött igen. Kanske bäst att krypa i säng.

Inga kommentarer: