onsdag 9 september 2009

En ganska solig, blåsig, bra dag

I morse ringde väl klockan lite väl tidigt, men jag hade lyckats sova rätt bra, så det var väl ändå positivt att stiga upp. Jag skulle åka lite tidigare till jobbet eftersom arbetskamraten vabbade. Peppar, peppar, ta i trä, lämnade Liten utan tårar (tja, hon grät lite hemma, men inte vid lämningen på dagis) och även Storasyster traskade in på fritids utan överdrivna fasthållande gester som ibland kan drabba oss.
Vi hade ganska få barn på avdelningen idag och det passade ju bra då eftersom vi också hade en ny tjej som började inskolning idag. Allt flöt på bra med lite småkonflikter i barngruppen, men ingenting allvarligt. Två gamla vikarier som jag inte sett på jättelänge var på huset och det var kul att träffa dem igen. När jag åkte hem från jobbet var jag på riktigt bra humör (jag slutade ju två timmar tidigare då jag tagit föräldrarledigt för att gå på fika på Storasysters fritids).
Kom till fritids strax före fyra och satt lugnt ned med nöjd dotter och drack kaffe och åt hembakt. Sen hann vi hem och äta lite rester innan sista fotbollsträningen för den här utesäsongen. På lördag är det avslutning. Förhoppningsvis blir det sen en fortsättning inomhus för 02flickorna. (Annars hade iofs Storasyster fått prova på judo igår med fritids och var mycket intresserad av det. Mammas val är dock fotboll.)
Nu har dagen hållt på i 15 timmar. Barnen badar och jag konstaterar att partiföreningarnas räkningar nu skickas till mig efter kassörens bortgång. Vet inte vad jag ska göra med dem. Suck. När ska jag ha tid att fundera ut det?
Imorgon är det jag som öppnar så kvällen ska inte bli så sen, men lite grand måste jag nog förbereda. Hänga tvätt, plocka fram kläder, städa undan i badrummet och diska. Plocka fram nånting till middagen imorgon, har visst lovat brorsan en bit mat.... oj, nu blev jag trött.

Inga kommentarer: