måndag 1 september 2008

Det blir sällan som man tänkt sig

Ofta brukar såna där veckor när man har sjukt mycket superviktiga grejor inbokade sluta med pannkaka och ganska lite att förströ sig med. Känns som om det är däråt det kan luta denna vecka med föräldrarmöten, inskolningar, mulle mm och en Liten som snorar och hostar och sover tätt fastklamrad runt mammas hals, oroligt, med många avbräck. Kanske slutar den här veckan i VAB och inskolningar o dyl läggs liksom på hög för framtida fullspäckade veckor?
Annars har vi ätit svenska, färska kräftor, Storasyster räknar matematik (favoriten i skolan) och spelar fotboll och mamma stressar alldeles för mycket över ingenting. Ändå hinner hon inte. När stannar ekorrhjulet upp? Jag hade verkligen 5 lata veckors semester (nåja, 4 åtminstone) med böcker, deckare på TV, brazilian baya te och hårdbrö med brännvinsost. Jag är redan uppe i 120, trots att jag gått ner i tid på jobbet (åtminstone snart har jag gjort det).
Imorgon ska vi koka äppelmos, bada barnen och se till att få Litens hår tvättat inför fotograferingen på onsdag (måste vara snart två veckor sen hon tvättade håret), göra klart inbjudningskorten till Storasysters kalas och skicka iväg dem mm mm. Så, det är väl bäst jag kojar nu. Väckarklockan ringer 04.40.

Inga kommentarer: