torsdag 18 september 2008

sent för en trött

Ja, som ni ser är jag här trots att klockan är över elva på kvällen. Jag är själv förvånad att jag är vaken faktiskt, men jag har jobbat lite vid datorn (redigerat bilder till jobbet). Innan det hann jag både hänga tvätt och slåss med diskmaskinen en stund.
Annars hinner jag inte mycket och, ärligt talat, jag är så trött att det känns som om jag ska kräkas på kvällarna. Orkar inte alls upp efter att barnen somnat. Det är inte så kul. Att vara så här trött och känna att man kommer efter med allting. Igår öppnade jag tre dagars post som jag inte hunnit titta på, idag tvångsbadade jag barnen (Liten hade nog inte tvättat håret på tre veckor). Jag försökte köra tricket att Liten först fick tvätta håret på mig och sen skulle jag få tvätta hennes hår. Jättekul, jag fick sitta där i hennes lilla badbalja medan båda barnen öste vatten över mig och sen ville hon förstås inte tvätta håret i alla fall så allting slutade med gråt och elände ändå.
Nu ska jag medan skrivaren knycklar till mina papper ta och kopiera ett SMS jag fick i förrgårkväll så att ni alla kan engagera er.

Inga kommentarer: