torsdag 31 januari 2008

Sjuka barn, sjuka arbetskamrater och stress, men mest press

Liten vaknade med ögonen igengrodda av gegga, hostandes slem och snor. När Storasyster och jag lämnade hemmet vid halv sju låg hon skrikande på golvet och ville följa med. Jag kände mig som en usel mamma. Trots att jag lämnade henne med sin pappa. De är ju bara vana att träffas och ha roligt på helgerna. Det är ju jag som är med barnen när det är vardag eller när de är sjuka. Men det kan vara nyttigt, sa en av mina arbetskamrater. Jo, för pappan ja, men stackars Liten som är sjuk och lämnas hos mostrar och pappor och allt möjligt. Jag känner mig usel.
Hur som helst hade de sovit i tre timmar mitt på dagen och var ganska pigga när jag kom hem igen vid halv fem. Imorgon får hon kanske gå till dagis. Beror på natten. Däremot var Storasyster trött, grinig och aningen snorig. Själv är jag slut slut slutkörd. Så fort jag blir ledig så blir väl jag också sjuk. Har tvättat, diskat, sorterat tvätt och försökt få i säng två gapgrinande döttrar och nu ska även jag gå i säng. Efter en snabbdusch. Ska bli oväder i natt, snö och storm. Men ska jag åka buss till jobbet så går den 06.38 och dagis öppnar 06.30 så det blir körigt. Jaja, god natt så länge. Hoppas på friskare barn, bättre väder och lite mer rutinsituation på jobbet.

Inga kommentarer: