onsdag 16 januari 2008

Nya jobbet

Okej, det blir kort det här. Måste sova snart. Har varit på nya jobbet idag. Det var bra. Vi satt fem stycken i en tom lokal med bara lite skräp och rester från föregående verksamhet och försökte planera och lära känna varandra. Vi var fyra stycken tjejer mellan 32 och någonstans i övre 40årsfacket och så vår chef som fyllde 60 strax innan jul. Vad som förvånade mig var att ingen var förskolelärare, vi var två utbildade barnskötare, en outbildad barnskötare med Friluftsfrämjandets mulleledarutbildning och en 4-9lärare. Alla verkade i alla fall väldigt trevliga och kompetenta och på sätt och vis tyckte jag att det var väldigt positivt att alla hade erfarenheter från andra yrken och arbetsområden. Jag har diffusa minnen från min tidigare period inom barnomsorgen av att många var väldigt inkörda och lite insnöade i förskolevärlden.
Det var också bra att alla hade barn hemma, två var, mellan min minstingen som snart är två och den äldsta som är tolv. Vi kommer att ha förståelse för kamraters VABande och sånt.
Mina barn var trötta när jag hämtade dem, men jag var ännu tröttare. Resan hem var mörk och minst sagt blöt. Tät och snabb trafik trängde sig in framför min bil och stänkte ner rutan gång på gång samtidigt som mötande fordon bländade i glittret. Nåja, det kan inte bli så mycket värre. Skulle ju vara om det blev halt också... Det ska ju bli mycket snö i mars hörde jag på nyheterna.
Vi åt fil till middag (nåt som jag aldrig gör annars) och slöade framför bolibompa.

Inga kommentarer: