onsdag 2 januari 2008

Nyår och trotsålder





































Min yngsta dotter har kommit i sin första trotsålder, hon är trotsåldern personifierad och det är rätt jobbigt (ha ha). Tjejerna och jag tillbringade lördag-söndag och halva måndagen ute på landet (med TV) och jag vet inte hur många gånger Storasyster fällde kommentaren; Kan inte ni två hålla sams ett litet tag?

Men med en snart två år gammal envis unge som gör precis tvärtemot hela tiden är det inte lätt att hålla sams. Spelar ingen roll att man är ostressad och ledig och låter saker och ting ta sin tid, man blir tokig i alla fall. Klä på sig, klä av sig, byta blöja, äta, spelar ingen roll vad man ska göra så är det inte bra. Och sen när man inte förstår riktigt vad hon säger heller. Skrik och gap och en Storasyster som tittar på en med arg blick och säger att man inte får vara dum mot hennes lillasyster. Puh. Tur att Storasyster fortfarande är lite av idol och kan få hjälpa till med påklädning t ex.
Nyårsafton åkte vi hem från landet för att se raketer i "stan". Utan Tv blev det både sång och teater från de små liven. Elva slocknade Liten och strax före ett lyckades jag söva Storasyster.

Nu är jag så trött att jag ska försöka visa med bilder hur vi haft det i helgen.

Inga kommentarer: