onsdag 30 januari 2008

Första dagen med barnen

Idag var det första dagen på inskolningen för barnen på jobbet. Jätteviktigt att vi alla skulle vara där. Igår var två av oss i personalen magsjuka och jag hade ju Liten som var snorig och hade feber. Verkar som en toppenstart. Igår var pappa hemma halva dagen, idag lämnade jag Liten snorig till min lediga syster som fick ställa in både frisör och träningspass. Imorgon får pappa vara hemma igen. Och då ska jag jobba hela dagen.
Det gick trots allt bra idag, all personal var på plats och alla barn verkade mer eller mindre positivt inställda till denna nya plats utrustad med lite leksaker och kamrater. Men privat är det förstås urkämpigt, Liten är fortfarande hängig. Jag tycker jag flänger och far och utnyttjar alla kontakter och vänskaper till bristningsgränsen samtidigt som jag själv inte är tillräcklig vare sig på jobbet, som mamma eller hemma. Igår somnade jag strax efter nio på kvällen, slutkörd, mest psykiskt tror jag. Upp i morse vid 5... snösto...oj, nu vaknar liten ...

Inga kommentarer: