söndag 3 februari 2008

snabb reflektion innan sängen

Känner mig stressad och slutkörd och nöjer mig med en snabb reflektion innan jag kojar. Två saker har jag funderat på; varför vill människor stressa på inskolningen av sina barn på dagis? och varför måste bilister svänga in precis framför den bil de kör om i plaskväder? Det första kan jag hitta flera förståeliga anledningar till, på ett sätt, men på ett annat sätt inte alls. Man vill väl inte lämna ett barn som inte känner sig tryggt? Det får man väl igen senare? Man vill väl att förskolan ska vara pedagogisk verksamhet och inte förvaring?
Jo, jag har ju känt mig som en usel mamma en hel vecka nu när Liten varit sjuk och jag ändå åkt till jobbet, när jag lämnar mina små älsklingar tio timmar per dag medan jag jobbar. Är det värt det? Jag vet inte än, men vi ger det en chans. Förhoppningsvis kommer jag att kunna arbeta mindre om ett par år, bara jag kan komma igång. Barnen behöver ju också en trygg ekonomi. Och nu menar jag trygg, inte överdriven.
Det där med omkörande trafik förstår jag inte alls, det finns gott om plats att köra en bit till i omkörningsfältet på motorvägen och undvika att stänka ner hela sin medtrafikants ruta. Skärpning bilister

Inga kommentarer: