tisdag 26 februari 2008

VABMASTER

Jag blev lite avbruten tidigare. Man tycker ju att om hon nu promt ska vara hemma och vara sjuk så kan hon väl sova lite också, men men... Pigg som en speedad ekorre har hon vänt upp och ned på lägenheten här ikväll och Storasyster är ju rätt pigg hon också eftersom hon får både sovmorgon och kortare dagisdag när Liten är sjuk. Imorgon ska hon i alla fall till en kompis efter dagis. Liten och jag får väl försöka få en dag till att gå, men hon börjar nog tycka att mamma är lite tråkig nu, t o m hon som är sån mammagris.
Jag har (efter att jag vaknat till efter nattningen av barnen) i alla fall fått ihop två interpellationer och ett utkast till insändare. Bravo, det börjar rulla på igen. Sen har jag fått reda på en nyhet som kommer att stå i tidningen i morgon bitti. Inget skoj. Ren skit faktiskt. Majoriteten i den här kommunen tror visst att den kan bete sig hur som helst med sina anställda. Jag gillar inte signalerna. Var som vi vill stöpa dig eller gå... Jag som vill lära mina barn att vara sig själva, att stå på sig, men vad kan sådan fostran leda till om den här utvecklingen fortsätter.
Jaja, ska fortsätta göra viktiga saker när jag nu har tid och lust.

Inga kommentarer: