söndag 10 februari 2008

ännu en kortiskommentar

Jo, det blir kort idag också. Helgen har varit bra, stressig, ja, som vanligt, men bra. Försökte mig på konststycket att låta barnen äta chips och se melodifestivalen igår, men det var ingen bra idé. De är inte intresserade utan blev bara övertrötta och sjövilda och det slutade med att skålar gick i kras och att jag (efter ålandsresa med buffé idag) fick slänga ut mattor och dammsuga och torka golv...
Gårdagen skulle bjuda på en kavalkad av TVprogram som tilltalade mig; melodifestival, Brottskod försvunnen och Kommissarie Lynley, men jag kom bara halvvägs. Eftersom Liten väckt mig 06.19 och jag var lite förkyld och hade ont i halsen var sängen bästa stället att tillbringa en lördagkväll. Idag har jag varit piggare, men haft en något tuffare dag med Ålandsresa, städning, tvätt osv. Har inte hunnit kolla i DN och nyheterna på TV går bara rakt igenom detta vrak till kropp. Nu sova och ta tag i en ny arbetsvecka. De kommande två veckorna blir nog de tuffaste då det gäller att få 15 småpluttar att släppa sina föräldrar och tillbringa dagarna med fyra chicka dagisfröknar. Vet inte riktigt hur många gråtande barn som får plats i varje famn och med tanke på att gråt smittar av sig så får vi nog att göra... en utmaning.

Inga kommentarer: