onsdag 19 december 2007

Nu har jag haft två julklappar kvar att köpa sen november... och snart hinner jag inte köpa dem

Inte hann jag någonting av mina sista måsten idag heller. Jo, det gjorde jag, jag var ju och storhandlade för "sista" gången efter jobbet. Och när jag kom hem kom jag på att jag inte köpt hushållspapper, solroskärnor och dinkelflingor. Buhu..., men det får vänta, nu får vi leva på det som finns. En omgång chokladfudge har jag kokat och hällt ut för stelning också. Vet inte varför jag gör så mycket godis när jag helst inte vill äta godis. Hade väl varit bättre om jag gjort Jansson, mina vegbollar och det där andra som jag skulle förbereda, men det orkade jag inte. För två år sedan gjorde jag dessutom en jättegod rödbetssallad och nu är jag lika arg varje år att jag inte hittar receptet till den. Ingen rödbetssallad smakar gott längre. Sen har jag gjort ett tappert försök att betala räkningarna men jag får inte riktigt ihop det, så vi får väl avvakta lite till. Det ska faktiskt bli väldigt skönt när man har en bestämd summa pengar som kommer in på kontot varje månad. Då kan man ju förbereda de här grejorna långt i förväg.
Började dagen hos sjukgymnasten i alla fall och han konstaterade att mina muskler i bäckenet givit upp så det är bara att börja träna, stabilitetsträning. Usch, jag är så dålig på det. Och sen gick man till jobbet (fick börja tidigare idag igen) och ansträngde ryggen fel hela dagen, så nu är man rätt mör.
Eftersom vi handlade efter jobbet var vi inte hemma förrän halv sju, så det blev en kort stund med barnen innan läggdags. Nu är Liten täppt i näsan igen och sover oroligt för att hon inte får luft ordentligt. Får väl se hur natten blir. Ska också lägga mig snart. Bara hänga tvätt och lite annat först.

1 kommentar:

Sureyya sa...

...och jag fortfarande inte köpt en enda. Jo förresten till min systerdotter and that's it.
Som tur är har affärerna öppet till 22 ikväll. Tänkte vandra runt och gynna kapitalismen