fredag 14 december 2007

Fast anställning

Här har ni mig: en fyrtioårig kvinna med fast anställning och 31 dagars semester. Det ni. Månadslön. Skrev anställningsavtal idag, ingen provanställning, fast direkt. Sen åkte jag direkt till mitt gamla jobb och sa upp mig. Inte verkade personalchefen särskilt ledsen för det. Det verkade nästan som om deras strategi är att deras anställda ska få fasta heltidsanställningar. Någon annan stans. jaja. F d ordförande i vår nedlagda fackklubb verkade dock inte lika glad och jag känner mig också nedstämd att vi faktiskt inte lyckades åstadkomma någonting och att de fackligt aktiva nu är ännu färre på en arbetsplats där de verkligen behövs. Nu jobbar jag tre veckor till, sen lite ledigt och sen in i det nya.
Barnen och jag firade med pizza och sen julpysslade vi till läggdags. Nu har jag ställt i ordning pepparkakshuset och ska slänga i ordning en deg till saffransbullar samt slå in några paket innan sängen. Julen närmar sig. Tipp tapp tipp tapp.

Inga kommentarer: