onsdag 5 december 2007

Jobbsökeri och jobb och dystra krönikor


Tiden bara springer iväg, hinner ingenting. Blev stressigt vid stugan i morse trots att jag inte skulle lämna barnen förrän elva. Telefonen ringde på morgonen och vi har jättedålig mottagning där ute och då var det en kille från ett företag i Sollentuna som jag sökte jobb på häromkvällen. Inte länge sedan alls faktiskt, tror det var när jag kom hem från den andra intervjun och var lite uppspeedad på jobbsökande. Han ville träffa mig så nu ska jag dit imorgon. Hu, vad det händer grejor nu då. Jag fick stå ute i regnet och prata i mobilen och ärligt talat kom jag inte ens ihåg vad det var för jobb jag sökt. Han pratade på om internationella satsningar och hur bra min bakgrund överensstämde med det. Jag bara höll med och skyndade, efter att ha lämnat barnen och svept en kopp kaffe med en kompis, hem och kollade upp ansökan. Okej, det var ett receptionistjobb, på ett väldigt spännande företag som sysslar med förnyelsebar energi (och det har vi ju inte bloggat ett dugg om på den här sidan). Nu tar jag väl bensinbilen dit imorgon (tyvärr kunde jag inte ta jobbtiden som kom på SMS) så får vi se vad som händer...


Jag jobbade kväll och mamma hämtade barnen på dagis. Det var lite folk och vi sålde ut chokladkalendrar för två kronor styck. Jag köpte tio stycken för att skicka ner till kusinerna i Turkiet. Nu har jag också beställt foton för att tillverka julkort. Det får barnen hjälpa mig med nästa vecka.


Läste en krönika i Aftonbladet när jag hade rast på jobbet. Den handlade om varför det gick så dåligt för Vänsterpartiet. Ingen upplyftande läsning precis. Krönikan ansåg att det var fel att peka ut Lasse Ohlys kommunistprat som orsaken eftersom krönikören menade att det var det som gjorde att någon kom ihåg Lars Ohly och Vänsterpartiet över huvud taget. Dystert som sagt.


Det var också dystert att läsa att ledarskribenten i lokalblaskan inte förrän nu upptäckt att de nya hoten är terrorrism och klimatkatastrof. Det är ju inte värst framsynt. Jag vet inte hur många spelfilmer som redan gjorts på dessa teman. Trodde de som skriver i tidningarna måste vara liksom lite före sin tid...


Jag ska kolla http://www.platsbanken.se/ innan jag går i säng. Verkar som om jag har flyt just nu.

Inga kommentarer: