tisdag 15 februari 2011

Första dagen utan mamma

Idag var första dagen som Skruttet skulle vara utan mamma på förskolan. Vi gick dit som vanligt vid nio och jag klädde av henne och gav henne en ny blöja. Hon var ivrig att komma in i lokalerna och brydde sig inte så mycket om att hon fick gå dit med "fröken" medan mamma vinkade hejdå.
Hon var lika glad när jag hämtade henne efter en och en halv timma. Och trött. Trots att det var precis före lunch och hon borde vara hungrig så somnade hon i bilen till skolan och sov en lång stund i vagnen sen.
Imorgon blir det en längre stund, men det går nog bra det också. Än har hon inte kommit på att det är ett mönster. Då kanske hon protesterar....kanske, men jag tror hon tycker det är roligt. Risken är väl att hon tycker att det är ännu roligare om mamma är med. Men som sagt, jag håller tummarna för en inskolning utan gråt. Åtminstone utan hysterisk, klammergråt. För det har jag fått min beskärda del av.

Inga kommentarer: