torsdag 6 maj 2010

Dags för kongress

Jag har varit på kongress några gånger förut. Jag var bl a med när partiet plockade bort K. Känns som länge sedan. Sist jag var på kongress var i januari 2002 i Västerås. Jag var precis nygravid, men det visste jag inte om. Jag minns att jag hade ont i magen, att jag hade en lila Ericsson T10 och att det inte fanns någon täckning på hotellrummet.
Nu, åtta år senare, är det dags igen, den här gången i Gävle. Det ska bli roligt. De stora tjejerna ska bo hos moster och Skruttet följer med mamma på tåget. Vi har fått eget hotellrum, vilket jag uppskattar eftersom Skruttet är förkyld och hostig och har sovit dåligt i natt. Risken är ju att det håller i sig ett par nätter till. Då är det skönt att veta att man inte stör någon.
Valrörelsen är absolut redan igång med tidningsdebatter, bloggdueller, utspel etc, men med kongressen kommer den att sparkas igång på allvar. Opinionsmätningarna duggar tätt och den senaste har bl a den enda vänsterpartisten i Danderyd Marianne Ramström kommenterat i sin blogg.
Jag kommer att fortsätta att blogga här under kongressen. Jag finns också på Facebook och Twitter @mammapolitik Häng med vet ja.... #vkongress, #vbeslut

Inga kommentarer: