lördag 3 oktober 2009

Ni kan räkna med mig.

Igår fick vi ett brev med en inbjudan till hockeyskolan. Det låter ju jättekul. Storasyster skulle säkert gilla det, men ändå lade jag det bara i pappersinsamlingen. Det gäller att fokusera sina krafter och jag kände att går det inte att få ihop ett tjejlag i fotboll, så är det väl att kasta pengarna i sjön att köpa hockeyutrustning och tro att det ska gå lättare att få ihop ett tjejlag i hockey. Men jag vet inte.
Ibland blir man bara uppgiven. Jag har väl bloggat tidigare om uppföljningsmötet efter NTligan och vad jag förstod där skulle man åtminstone bli kontaktad för att få veta om det blir någon mer fotboll för tjejer 02 eller inte.... men jag hör ingenting. Jag har anmält att jag är beredd att hjälpa till, men det kan inte betyda att man är tvungen att ställa upp och träna ett lag en kväll i veckan...det finns väl andra saker man kan göra. Annars är det ju ganska kört. Jag är ganska bra på att ha många järn i elden och klara det mesta med en eller två ungar på armen, men att fokusera på att träna ett gäng ungar i fotboll samtidigt som jag ska hålla en treåring nöjd och så småningom också en bebis, det tycker jag känns som att ta på sig för mycket. Så...vad händer då? Min dotter är diskvalificerad från en fotbollskarriär redan vid sju års ålder... trist. Konstigt att det finns så många frivilliga föräldrar som kan ställa upp och träna killarna.
Nej det blir ingen hockeyskola.
Däremot kan ni räkna med mig på en rad andra ställen. Jag kommer att fortsätta som enhetsrådsrepresentant på dagis, jag kommer att slutföra min utbildning, jag kommer att jobba kvar på mitt jobb (åtminstone fram till jul) och jag kommer att arbeta i valrörelsen med sikte på parlamentariska uppdrag efter valet 2010! Jag vill vara med och förändra samhället. Och om ni inte tror att jag orkar eller har tid bara för att jag väntar mitt tredje underbara barn, så ta och fråga mig istället för att utgå från detta. Jag kan tala om precis vad jag är beredd att ställa upp på och vad jag anser mig inte orka med/ha tid med. Att ha tre underbara barn är en väldigt god anledning att engagera sig i hur framtiden ska utformas. Ni som tror att ni slipper mig i framtiden.........Dröm och glöm, jag är mer på än någonsin.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Du är fantastisk, de som säger annat vet inte bättre. Var får du all energi ifrån ?

Hanna sa...

BRA!
Vi vill inte slippa dig.
Tillsammans ska vi förändra världen lite, lite till det bättre.

Eleonor Rosenquist sa...

Härligt, ser jag som ett löfte. Det finns massor som behöver förändras