måndag 21 april 2008

jobbet och politiken

Det kan, som jag tidigare skrivit, vara svårt att kombinera familj och politiskt arbete. Det kan också vara jobbigt att kombinera arbete med politiskt jobb. Imorgon hade jag för första gången sedan jag började mitt nya jobb tänkt ta ledigt (vilket man har laglig rätt till) och gå på ett halvdagsmöte med sjukvårdsstyrelsen. Jag har fixat vikarie och allt. Vad händer?
En kollega är sjuk, en annan blir hemringd efter lunch för att hennes son är sjuk. Inga fler vikarier finns att få tag på. Alltså måste min vikarie användas för att vikariera för någon annan och jag måste vara kvar på min arbetsplats. Något annat finns ju inte.
Nu blir det en tuff vecka då vi ska jaga vikarier och turas om att öppna och stänga förskolan vi två ordinarie personal som är kvar och friska. Jag öppnar imorgon. Alltså dags för sängen nu.
Politiken påverkar oss varje dag och är mig ständigt nära. men sammanträdeslokaler känns rätt far away för tillfället.

Inga kommentarer: