torsdag 24 april 2008

en torsdag

Sovmorgon till 06.00, men jag vaknade förstås redan tio i fem och trodde att jag försovit mig... Utvecklingssamtal för Liten 08.00. Och de tyckte hon var pigg och glad på förskolan. Ja, det är väl det man vill höra. Vidare till Volvo där jag till sist lyckades få en kille från verkstan att komma ut och fylla på bromsvätska i min bil utan att det kostade någonting. Fyllde själv på vatten. Nöjde mig då med att bestämma att vänta med att kolla bilen till 12000milaservicen. När jag passerade Rydbo på väg till jobbet stod mätaren plötsligt på 120000. Får beställa tid till semestern. Men det är dyrt, sa de på Volvo, och det läste jag också som ett minus för bilen i en test innan jag köpte den. Dyr 120000milaservice. Men då detta skulle bero på att kamremmen ska bytas tänkte jag att jag kanske slipper det eftersom kamremmen redan är bytt. Det kanske kan bli lite billigare. Dyrt betyder ungefär 10 000 kronor enligt killen på Volvo. Och jag får ju bara tillbaka 5300 ca på skatten.
På jobbet var det tre ordinarie personal borta och två vikarier + två ordinarie personal på plats. Det är slitigt så klart, men det gick ganska bra, tyckte jag. Inte mer gråt och elände än normalt. Men några hade visst rymt ut genom grinden på morgonen innan jag kom...
Handlade efter jobbet.
Jag har en grå lock i luggen som inte fastnar när jag sätter upp håret. Grey look på utrikiska. Måste sova nu. Öppnar imorgon igen. Öppnar, stänger, öppnar, stänger. Det är samma personal på dagis när föräldrarna lämnar som när de hämtar. Hur korta dagar har de egentligen? Måste duscha först förresten. Bäst jag gör det nu.

Inga kommentarer: