torsdag 3 april 2008

bajs bajs på er

Ännu en dag av nedbajsade blöjor och kläder på jobbet. Här hemma verkar alla, peppar peppar, friska. Kom hem vid halvåtta idag eftersom jag jobbar sent på torsdagar och hämtar barnen hos mormor innan jag åker hem. Barnen badades medan jag åt nudlar och kidneybönor. Sen körde jag två diskmaskiner och en tvättmaskin samt packade kläder och lakan för att kunna åka direkt till landet efter jobbet imorgon. Inte utan att man var lite orolig för om varmvattnet skulle räcka när det blev dags för en själv att ta en dusch. Två maskiner disk (visserligen bänkdisk) på varmvatten, två badade barn (visserligen i små baljor) och varmvattenberedaren som måste vara avstängd medan tvättmaskinen går annars går det en propp.
Men vattnet räckte och nu har jag kollat mailen och undersökt om svaret på skolvalet möjligtvis skulle kunna finnas på Webtjänster mot förskolan som det så vackert heter, sidan där man ska anmäla nya scheman till dagis, nya inkomster, ändrade adresser och liknande. Det var även där man gjorde skolvalet som man skulle få svar på denna vecka. Mammas arbetskamrat hade fått sitt svar igår, i vår brevlåda - nada. På hemsidan - nada - förutom information om att dottern kommit in på fritidset som ligger i anslutning till skolan vi valt. Bara hoppas hon kom in på den skolan då...
Det kanske tar ett tag innan vi får beskedet per post. Tydligen är det City Mail som börjat leverera viss post till oss och de kommer bara två gånger i veckan. Låter helt knasigt tycker jag. Är vi moderna 2000talsmänniskor verkligen nöjda med att snigelposten bara kommer två gånger i veckan??? Då kan man ju verkligen förstå att det kallas snigelpost. Och det var väl därför det var så konstigt tomt i brevlådan igår. Tydligen delar City Mail bara post tisdagar och torsdagar. så något besked om dottern kom in i nollan lär vi väl inte få förrän i mitten av nästa vecka...
NU måste jag nog sova för klockan ringer tio i fem och jag behöver min skönhetssömn. Om ni vill höra/se mer av mig före söndag så får ni kolla mobilbloggen. Åter i stan för Mulle, veckohandling och styrelsemöte på söndag. God natt.

Inga kommentarer: