onsdag 20 augusti 2008

Hårlöst

Nu när jag äntligen fått tillbaka min bil igen och lyckas få in radion (har hört mammas 4 cdskivor till leda; Depeche modes samlade hits, Peter LeMarc, Ted Gärdestad och en hembränd cd med E-type) berättades det i morse om en undersökning som visar att 96% av kvinnorna (vet inte om det var i Sverige, men det kan ju knappast ha varit världen?) rakar sig under armarna, 90% rakar benen och 82% bikinilinjen. Jag blir alldeles häpen. Och jag undrar lite hur snabbt detta förändrats.
Själv rakade jag mig första gången 2004 till min systers bröllop och jag kan inte säga att jag precis gör det ofta, men det händer väl någon gång då och då (typ en gång om året på våren), men jag har ju upptäckt att mina arbetskamrater (som på alla andra vis verkar vettiga och normala) talar onormalt mycket om rakning och vaxning som en naturlig del av livet. Jag kan inte minnas att min mamma någonsin rakat sig och när jag nämnde min rakning av benen inför bröllopet för min mormor sa hon bara: varför det? med ett uttryck som om jag blivit skvatt galen. Vi har väl ingen tradition av kvinnlig rakning i vår släkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

sorry syrran.
Jag rakar både under armar, benen och bikinilinjen relativt regelbundet. Men jag fick väl den genen.
Ha det bra
Syrran