måndag 18 augusti 2008

Efterlängtad bil tillbaka

Trodde knappt mina öron då jag idag fick veta att jag skulle få min bil tillbaka. Tyvärr hade de inte helt och hållet kunnat åtgärda problemet (missljud från motorn vid tomgång), men nästa steg i deras gissning skulle kosta 7500 kronor och de var inte säkra på att bilen skulle bli helt bra av det heller. Den går ju bra, sa de nu, det är bara på tomgång den är lite knasig. Jag får väl nöja mig med det. Med de justeringar som redan gjorts på bilen är också 12000milaservicen nästan avklarad, bara lite smågrejor kvar och det ska jag lämna in bilen någon måndag i höst för att göra. det tar nämligen bara ca 2 timmar.
Det bästa av allt var nästan priset; 1685 kronor, och för det har jag fått nya tändstift, nya tändkablar, tändhattar, spridare och vindrutetorkare till bakrutan. Snyggt, de har nog nån sån där McDgaranti i alla fall. Nu har jag råd att både serva färdigt bilen och eventuellt byta avgasröret i höst också. Det blir märkesverkstad även framöver.

Inga kommentarer: