fredag 15 augusti 2008

Fredagkväll hos bilberoende

Fredagkväll och fortfarande ingen bil. Idag ringde jag inte ens till verkstan, jo, det gjorde jag, men det var ingen som svarade. Inte en enda gång under dessa nio dagar har de ringt mig och delgivit mig läget med bilen, varje dag har jag ringt och tjatat. Och fått samma svar. Imorgon... När de igår sa att bilen fortfarande inte gick bra och att de måste göra ännu en felsökning kändes det som om nu skiter jag i det här, jag köper en ny bil, behåll den där. Men det har jag ju inte råd med. Tänk om de måste göra en reparation för typ miljoner och då har jag inte råd med det, men jag kan ju inte heller sälja en trasig bil så jag är tvungen att låta reparera den vad det än kostar. Puh. nej, nu måste jag göra lite nytta och dra ner på mina månatliga kostnader.

Inga kommentarer: