fredag 9 april 2010

Telefondag med vissa framgångar

Jag tycker inte om att hålla på och ringa till olika ställen; för det första kommer man inte fram till alla, men ändå har man en känsla av att man redan klarat av samtalet... och så glömmer man det. Men vissa dagar måste man ta och försöka få lite gjort, för sin egen skull om inte annat. Nu har jag ringt och tecknat försäkring för Skruttet, ändrat min bilförsäkring eftersom jag inte alls kör lika långa sträckor nu som när jag arbetar (billigare!!!) och även frågat Folksam om min fritidshusförsäkring täcker kostnaderna för det inrasade taket på redskapsskjulet, men det gjorde den inte. Nej, vad täcker försäkringar egentligen? Vet inte om jag lyckats utnyttja någon nån gång, men men,,, i fall att...
Så ringde jag min kursansvariga på skolan för att höra hur jag ska göra med min praktik som jag av rent praktiska skäl inte klarar av att göra just nu, kommer jag att klara av att fortsätta utbildningen? Hur ska vi lösa detta? Men hon arbetade hemma idag, så jag lämnade mitt telefonnummer såväl på hennes svarare som på hennes mail, så får vi se. Vi tar det efter helgen liksom.
Ringde även den person på kommunen som har hand om att min dotter ska kunna gå kvar på fritids trots att jag har fått barn nyligen. Jag pluggar ju faktiskt heltid. Men hon var på semester så det blir väl en sån där grej som jag glömmer.
Passade samtidigt på att ställa Skruttet i kö till barnomsorg och Mellan i kö till skolan. Ja, jag vet, det är ett par år kvar, men annars kanske jag glömmer. Hoppas jag valde rätt läsår nu bara.
Sen kommer jag inte ihåg var jag mer ska ringa, hoppas det inte är viktigt. Skruttet vägrar sova och de andra barnen har inte fått av sig pyjamasarna trots att klockan är 13.00. Måste hinna få undan tvätten, disken och packa lite innan vi beger oss till bekanta i Hässelby. Tjo. Vi tar helg nu va? Så här efter, eller mitt i, påsklovet....

Inga kommentarer: