fredag 23 april 2010

Full rulle

Så har då undervisningen börjat igen efter kamraternas praktikperiod. Skola måndag, skola tisdag, återhämtning onsdag, tiohundra budget, tiohundra vårdval, tiohundra sammanträde på torsdagen, studiebesök på LSSboende på eftermiddagen, tiohundra debattartikel. Glömde kalendern på tiohundrasammanträdet. Fredagmorgon ringde sekreteraren och talade om att de hittat den, den kommer med posten på måndag. Tur att jag vet vad jag ska göra i helgen.
Fredag och årsmöte i Stockholms och Uppsala luftvårdsförbund. Jag har varit med i styrelsen jättelänge, men bara kunnat delta på något enstaka möte p g a att jag fick nytt jobb i januari 2008 och omöjligen kunde vara borta från det. Av en händelse ringde en norrtäljebo till mig häromdagen och undrade varför jag aldrig var på mötena. Det blev en spark i rumpetumpen på mig och jag begav mig iväg till årsmötet.
Inspringande med andan i halsen efter att ha köpt (fel) godis ur en automat i tunnelbanan via SMS (till lunch) och betalat 30 kronor för enkel resa, men jag hade bara inte tid att åka gratis med bussen. Precis på sekunden in (men ordförande missade hela mötet för hon kom en kvart för sent). Alltså, en kvart årsmöte, sen redovisning av ett dataprogram. Ordförande är f ö den enda kvinnan i styrelsen förutom jag upptäckte jag. På årsmötet var vi några fler och det fanns också några kvinnor där (inte många). En av dem kände igen mig från universitetet (!!!!!). Nu känner jag mig bildad. Ingen av de andra deltagarna hade såklart en bebis med sig.
Bebis åt och bajsade och jag begav mig på jakt efter ställe att byta blöjan (det var inte läge att slänga upp henne på ett bord). Fick sitta på golvet på en handikapptoalett, det var länge sen, tror det var när Storasyster var liten jag hade så dåligt omdöme att jag satt med i en massa konstellationer som inte erbjöd bekväma platser för blöjbyte. Jag lämnade nog både Skärgårdsstiftelsen och Tåg till Rimbo p g a att det kändes obekvämt att "vara med bebis" i dessa församlingar. Jag är ju vanare idag och då går det mesta bättre, men pinkstinkande tunnelbanehissar, överfulla bussar och trasiga rulltrappor är otroligt frustrerande.
Fortfarande förvirrad över hur jag tagit mig till konferenslokalen tog jag mig därifrån och hem på ännu en full buss med solen i fejset på bebis. Åt middag med familjen, glass framför Talang och nu laddar jag inför Feministiskt forum på ABFhuset i Stockholm imorgon. Egentligen skulle jag tillbringa även söndag i Stockholm med förberedelser inför kongressen, men......ah, jag måste få sova nån gång, för sen börjar ju en ny vecka med skola måndag tisdag, praktik onsdag och....just det, första maj på lördag, jeeeeeeeeeeeeees, jag går och sover nu.

Inga kommentarer: