måndag 31 augusti 2009

vad härligt att få välja

Åh vad härligt det är när man får välja elleverantör alldeles själv. Här sitter man med tre elabonnemang och ska försöka hitta vilken som är den billigaste och bäste leverantören. Det finns utmärkta tjänster på nätet, men...det tar tid, det ska fyllas i uppgifter om anläggningsID, årsförbrukning etc. Och för att få tag på dessa uppgifter måste man ha uppgifter för att kunna logga in hos nätleverantören och hitta någonstans där man så kan hitta dessa fakta. Inte lätt, inte lätt. Men nu, efter snart en timma har jag tecknat tre nya avtal. Visserligen bara på tre månader så det kan bli en massa jobb snart igen, men men, ibland måste man kolla läget och förnya sig. Förra vintern var kall och dyr, dyr dyr, jag vill inte vara med om det igen.
I övrigt har jag varit i skolan idag och vi har nu fått byta undervisningssal eftersom flera stycken i klassen inte stod ut med att dela hus med handelsstudenternas uppstudsiga, malliga nunor. Nu har vi också närmare till fiket. Och till skogen. Idag var det småkrypsexkursion och det var visst jätteroligt för jag fick en skrattattack som inte höll på att ge med sig alls förrän vi var på väg hem igen. Så nu lever jag väl några år till på det. Jippie!!!!
Lilltjejen har bestämt sig för att "byta avdelning" på förskolan och som tur är så är de tillmötesgående och flexibla på vår förskola så det gick bra att hon var med kompisen på andra avdelningen hela dagen. Nu ska hon dit imorgon också säger hon. Får väl se hur det hela utvecklar sig, visst ska barnen ha inflytande, men hur långt är det möjligt att gå? Barnen lekte med duplot, vi åt spaghetti och köttfärssås, tvättade, diskade och bytte elleverantör. Nu tror jag inte jag orkar så mycket mer, men kanske skulle försöka hitta kikaren....fågelexkursion imorgon...
Förresten såg jag då att rapporten om Tiohundra kommit. Då blir det till att lägga in lite tid för att försöka gå igenom den också.

Inga kommentarer: