torsdag 27 augusti 2009

Fått lite gjort

Jahaja, i natt fick jag gå upp och bända sönder barnens säng för att få loss Liten som kilat in sig mellan plankan jag satt upp för att slippa kliva på henne på golvet någonstans och själva sängen. Otroligt. Storasyster vaknade givetvis också eftersom de nuförtiden sover i samma säng. Fram med stora hammaren bara. Sen sova ett par timmar till och då med båda barnen i min säng.
Efter jobbet hämtade vi ett gammalt soffbord som stod hemma hos min mamma. Jag hade ju lovat barnen att vi skulle hinna städa färdigt och ställa in det i deras rum och igår köpte vi vaxduk, rosa med vita prickar. Gjorde pizza på gammalt bröd, krossade tomater, ost, lök, tofu och lite bearneisesås som var kvar från vi käkade hämtpizza sist. Städade som en galning. Slängde barnen i badbaljan så att jag kunde slänga lite skräp (typ gamla julkalendrar och trasiga(?) grejor från McDonalds som jag aldrig hajjat hur de funkar).
Efter badet var barnen ivriga att hjälpa till att bära in bordet och pallarna som vi köpte på IKEA tidigare i sommar. Det blev jättebra och nu kan barnen rita, dega, pyssla, måla och leka i sitt rum i stället för vid köksbordet. Mammans kropp dock helt slut och nu blir det vila framför datorn och betala räkningar resten av den vakna tiden ikväll.

Inga kommentarer: