tisdag 11 augusti 2009

Flyt med trasig bil

Bände loss en hysterisk treåring från kroppen vid dagis klockan sju. In på Volvo och lämnade nyckeln till den illalåtande bilen några minuter senare. De var inte säkra på att de skulle hinna kolla den idag. Hem till mamma och snodde hennes bil, lämnade nästa barn (som idag var betydligt mer samarbetsvillig) på fritids. Ut på motorvägen. Klarade av ett studie och skvallersamtal på vägen. Bara tio minuter sen till jobbet.
På vägen hem från jobbet ringde bilverkstan och sa att bilen var klar. Jag tryckte plattan i botten för att hinna dit innan fem. Fastnade i bilkö genom stan och det var på håret att jag hann. 7620 kronor, säger killen bakom disken. Jag hittar inte volvokortet. Vad sa du??? Jag bara skämtade. 620 kronor. Ja, det är ingenting. Bilen är hel. En mamma på jobbet körde i 40 på en 30väg och fick 2000 kronor i böter...
Storasyster skulle sova hos en kompis. Hämtar Liten. Hon är glad nu. Vi åker tillsammans till landet, äter fullkornsdinkelpasta, bacon och romanesco. Det regnar. Jag plockar bär i regnet. Lägger barnet som genast somnar. Laddar saftmajan. Pluggar. bloggar och nu ska jag göra en test på Facebook.

2 kommentarer:

EleonorRosenquistH sa...

Hej på dej Stressmaja! Fattar inte hur du bara hinner allt som du gör.
Måste bara fråga om minstingen går på Paletten? Cissi har varit där på inskolning av Linnéa och var nästan säker på att det var lilla Aisel som kom fram och pratade med Cissi

Catarina sa...

nej hon går på blåklinten.