onsdag 5 mars 2008

Nu börjar arbetsveckan

Jo, för vissa börjar arbetsveckan här. Torsdagmorgon, sovmorgon, börjar inte förrän halv tio. Ljust ute, förhoppningsvis varmt och ingen nederbörd. I annat har jag lidit av PMS hela eftermiddagen så det lär väl bli en röd helg, åttonde mars och allt. Har faktiskt inte fått någon inbjudan till något evenemang i år, trist, det brukar vara både trevligt och uppiggande.
Inte har vi hittat på några egna aktiviteter i partiföreningen heller. Helst skulle jag bara sträcka ut mig på sängen känns det som. Och ändå har jag varit hemma i flera dagar. Storasyster hostar nu, feberfri, men hostar. Diskmaskinen gick just klart sista varvet, gjorde pannkakor med sylt och grädde idag och då blev det plötsligt en massa bunkar och burkar och jag vet inte vad som skulle diskas. Duschat har jag också hunnit sen barnen somnade och snart är håret tillräckligt torrt för att lägga ner på kudden.
Storasyster längtar till dagis. Idag har hon nästan klättrat på väggarna här hemma, ingen ro att se en film eller sitta framför datorn längre, bara sprall och längtan. Liten är i en värld för sig, i jakt på omedelbar tillfredsställelse av alla sina behov och önskemål. "Min tur, min tur", ekar hennes röst genom lägenheten. Men nu sover de som sagt och de värsta hostattackerna har lagt sig. Jag skriver ut verksamhetsberättelser och ekonomiska berättelser och dagordningar inför morgondagens årsmöte. Hoppas jag har papper så det räcker hemma. Jag jobbar ju till sex och årsmötet börjar sju så jag får problem att hinna kopiera dem på lokalen imorgon. Resan tar ju åtminstone 50 minuter.

Inga kommentarer: