måndag 3 mars 2008

Fullmäktige från Fåtöljen

Det var iofs mycket behagligt att lyssna till fullmäktigedebatten hemifrån fåtöljen med en kopp te i näven, men man kunde ju inte direkt göra några inlägg själv. Eller, det kunde man ju, utan att begära ordet till och med, men det var ju ingen som hörde dem. Jag hörde inte riktigt hela debatten eftersom barnen först skulle se Bolibompa med Nicke Nyfiken och Allt om Djur och sen var jag tvungen att gå och natta dem vid halv åtta så då gick en dryg timma till.
Såååå, jag missade debatten kring Familjens hus. Hoppas nu att inte allt jag skrev i min debattartikel som inte publicerats än är inaktuellt. Detsamma gäller för den delen också för vår artikel om MVC i Hallstavik som inte heller publicerats än, men var ett ämne som diskuterades återkommande under kvällen.
Intressantast tyckte jag Hanna Stymne Bratts fråga kring Kompassen och förslag kring feriejobb för ungdomar var. Eller egentligen är det ju det moderata kommunalrådets svar som är intressanta. Som en partikamrat mycket riktigt påpekade i debatten så har ju kommunen råd med att satsa många miljoner på vägar (som egentligen ska finansieras av någon annan) och på avgångsvederlag till chefer som inte står ut med att vara kvar i kommunen eller som den politiska ledningen inte vill ha kvar i kommunen, men man har inte råd med 800 000 till feriejobb till våra gymnasieungdomar i tre veckor under sommaren.
Ville egentligen skriva mycket mer, men feberhet dotter frustar i sängen bredvid så jag får nog försöka förbereda någon alvedon eller något för att hon ska få sova en stund till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vill man inte så kan man inte för att man inte vill och så har man inte råd. Intressant att kommunen inte har råd med feriearbeten, eller öron på dagis´!

Catarina sa...

mycket intressant. men det är ju inte barn eller familjer man vill satsa på i den här kommunen