måndag 7 juni 2010

Naturen slår tillbaka

Jag är ju en naturvän på alla sätt och vis och jag gillar nästan alla djur, mest växter, men även djur och till och med småkryp. Jag har ingenting emot maskar, skalbaggar, myror, spindlar etc. Inte ens om de är kletiga eller stora. Däremot har jag lite svårt för de som bits eller sticks, getingar och humlor är jag allergisk mot så det är kanske förståeligt, men jag är inte heller förtjust i mygg eller broms. Inte ett dugg faktiskt. Och nu känner jag att jag börjar tröttna rejält på små saker som kryper.
Det började nog med att jag hittade en lus i först äldsta dotterns huvud och sen föll det en från mitt eget (lugn, vi är avlusade nu), sen umgicks jag intensivt med en miljard myggor på landet, en snigel med hus kröp glatt (i flera meningar) över mitt lakan och så har både jag och de två äldsta tjejerna plockat bort fästingar från kroppen. Att fötterna var gröna av bladlöss när man klev i gräset på landet kan väl vara hänt, men droppen var ändå idag när halva skafferiet visade sig vara invaderat av små små skalbaggar. Neeeeeeej, nu tycker jag naturen åtminstone kan hålla sig utomhus. Fortsätter det så här får jag väl investera i både klorin och DDT.
Skojade bara, jag får väl spruta lite såpvatten, stampa på dem och skrika buu. Det blir en jämn fight, må bästa kvinna vinna.

Inga kommentarer: