onsdag 30 juni 2010

dålig täckning

Ja, för den som undrar varför jag aldrig bloggar så är det för att jag har otroligt dålig täckning på mitt mobila bredband och på min mobiltelefon och mitt lönekonto och allt vad det nu är. Men jag har rätt bra täckning för det jag säger när jag väl säger nåt. Sen har det ju varit fullt upp med fotbollsskola och simskola och nya/andra vänner på landet än i stan. Bada, sova över, leka, jag hinner knappt diska mellan måltiderna ska jag erkänna.
Och barnen somnar sent på kvällarna och då får jag STÅ i ett hörn av stugan där jag har täckning och besöka internet i korta sekvenser eftersom det kopplar ner stup i kvarten. Jodå, jag kan leva utan nätet, men det händer en massa just nu. Och det är mycket man vill säga. Men det är betydligt enklare på vintern i lägenheten då datorn står på köksbordet och man läser tidningen med ena ögat och bloggar med det andra. Nu är hela hämtningen av tidningen borta i lådan en procedur som utförs i samband med Skruttets förmiddagssömn och sedan ska tidningen läsas i solen med en kopp kaffe för att Skruttet sen lagom vaknar tills man bläddrat igenom den och inte fått ett dugg gjort. Om man sen ska blogga vid halv elva på kvällen har man ju glömt vad det stod i den och vad man blev upprörd över.
Men jag ska få in rutinen, ni ska få höra mer av mig, bara de nya vanorna lägger sig på plats så...ducka.

Inga kommentarer: