onsdag 23 december 2009

En enda månad kvar

En enda månad kvar, och den känns låååååång, sjöng Agnetha Fältskog en gång i tiden, men jag håller faktiskt inte med. Nog är det tungt och nog värker kroppen så att det inte går att sova eller förflytta sig, men jag känner faktiskt att tiden till kloning minskar väldigt snabbt. Så nu tänkte jag ta och njuta, trots värk och trötthet, för jag vet att det här blir sista gången och jag vet att jag kommer att sakna det. Trots allt. Det är ju en otrolig upplevelse, att bära en annan människa inom sin egen kropp.
Jag tänker också njuta av sista julstressen, för nu är det sådär lagom nära. Och bara jag slipper gäster och för mycket umgänge idag, så jag får pula med mitt så är det njutbart trots att man ligger på mållinjen med allt.
Vet inte om jag hinner in någonting mer innan jul, så jag vill påminna om det jag bloggade om förra veckan och som det sedan stod om i lokaltidningen, 400 000 barn bor tillsammans med föräldrar som riskdricker och många av dem känner en stor oro inför julen. Låt dem slippa det, ta ert ansvar och fira jul med barnen i första rummet. Jag önskar er en vit jul och ett rött nytt år!

Inga kommentarer: