tisdag 2 juni 2009

trött, regn och långkalsonger

Sommaren blev kort i år. Jo, idag satte jag på långkalsongerna igen och det var jag sedan glad över hela dagen. Jag var första dagen på min praktikplats, ett litet föräldrarkooperativ här i stan. Det var intressant, men jobbigt med nya människor och nya miljöer. Jag var helt slut när jag kom hem trots att jag bara var där mellan nio och tre (och gick hem en sväng på rasten).
Det var väldigt spännande att se hur man arbetade under så olika förhållanden jämfört med dem på min arbetsplats. Exempel på skillnader: Kommunal/föräldrarkooperativ, Nya anpassade lokaler/gamla ickeanpassade lokaler, 100 barn/25 barn, Halvfabrikatmat med max en grönsak/ekologisk mat framställt från råvaror och flera olika grönsaker att välja på, Platt stor gård med små nyplanterade träd/kuperad uppvuxen villaträdgård, 25 anställda/6 anställda. Jo, det finns mycket att reflektera och fundera kring.
Jag kom relativt tidigt och hämtade barnen, ändå var Storasyster trött, bångstyrig och klagade över huvudvärk. En stund framför TV och jättegod mat gjorde henne lite piggare, men det var inga problem att få henne i säng vid kvart i åtta.
Imorgon blir det långdag på jobbet och sen direkt till Storasysters fotboll så imorgonkväll kommer vi alla att vara ännu tröttare. Veckan bygger liksom på. Upp kvart i fem på torsdag så är den kvällen också förstörd sen...... åh, jag tror jag börjar längta efter lite semester. Glöm nu inte att gå och rösta på söndag!

Inga kommentarer: