onsdag 3 juni 2009

Mål mål mål - mera mål

Lång dag på jobbet och mycket som ska hinnas med på de 60% jag jobbar, men det var i alla fall kul att fortsätta att reflektera över olikheterna på min arbetsplats och min praktikplats, och likheterna för den delen. Och det är roligt att träffa sina arbetskamrater. Och barnen naturligtvis. Det regnade hela förmiddagen och vi var rejält blöta efter ett par timmars utevistelse, men på eftermiddagen klarnade det upp och solen tittade fram.
När jag kom uppstressande till fotbollen var det soligt men som vanligt blåsigt på den gamla flygplatsen. Storasyster har nu fått med sig kompis på fotbollsträningen och de skuttade ivrigt iväg mot "sin" plan. Det blev matchspel och något jämnare lag idag. Storasyster visste inte riktigt om resultatet blev 6-3, 5-3 eller 5-2 och det var ju ganska bra. Hon gjorde i alla fall två mål och jag har väl aldrig sett en starkare strålande sol...
Vid sidan av planen står treåringen och ropar: "Va med nu då!", dricker ur vattenflaskan och sparkar på extrabollen.
Idag fick vi lite information om fotbollsskolan som kommer att gå av stapeln vecka 25. Naturligtvis jobbar jag då. Men senare på kvällen när vi tar en kopp te efter träningen ringer kompisens mamma och säger att kompisen också vill gå på fotbollsskola och att de har ledigt den veckan så vi anmäler dem. Storasyster jätteglad.
Och fotbollsmamman är förstås också jätteglad att det blir ett 02lag för tjejer i höst efter att NTligan är slut med två tonårsfotbollstjejer som tränare. Vad kul!
Just nu sitter jag samtidigt och chattar om kommunens budget. Inte alls lika upplyftande. Kanske man ska sova istället. Och drömma om nya segrar.

Inga kommentarer: