fredag 4 juli 2008

zoo

Storasyster frågade just varför jag aldrig fick några myggbett (men det får jag) och jag får ju fästingar som aldrig förr. De verkar gilla mina knäveck. Tog precis bort en rackare. Tur att de kliar så att man hittar dem. Igår höll förresten en broms på att förstöra hela vår eftermiddagssession vid stranden. vi hade bara hunnit dit och barnen hade bytt om för att bada då en broms ettrigt jagade storasyster (men märk väl; ingen blev biten). Hon blev alldeles galet rädd och ville bara gå¨hem och gå in och aldrig bada mer.
Hm, hon hade väl solsting. själv var jag mer oroad över sex stycken svanar som var onaturligt nära stranden när jag tänkte bada och tvätta håret.
Och när vi var ute och sovpromenerade Liten idag och en snok glatt svalde en hel padda i diket så var Storasyster snabbt och nyfiket framme och glodde, inte ett smack skraj.

Inga kommentarer: