torsdag 10 juli 2008

lappsjuka-inte en suck

Nej, det är inte p g a lappsjuka vi befinner oss på datoravstånd för andra gången den här veckan. Vi måste handla helt enkelt och... jag längtar efter en skön, mjuk säng att vila kroppen i. Natten till idag var fruktansvärd (kanske inte berodde på sängen, men); Storasyster låg och vred och vände från halv nio till tolv i sin säng och kunde inte sova (är det inte den ena så är det den andra och mina lugna bok- och tvkvällar med te (brazilian baya) och knäckebröd med hårdost bara försvinner i intet). När Storasyster äntligen släckt sina bruna kände jag mig tvungen att också försöka sova lite, klockan ett började Liten gapa, stoppade om. Klockan två gapade hon igen, jag kröp ned bredvid henne en stund, smög tillbaka till min säng vid tre. Klockan halv fyra gapade hon igen, stoppade om, släckte Storasysters sänglampa eftersom det började bli ljust ute. Då tittar hon på mig och säger: Jag ligger bara och tittar lite på affischen. Puh. Kvart i fem gapar Liten nästa gång, stoppar om, halv sex, stoppar om, sju fick hon komma och ligga i min säng fram till åtta när jag skulle upp. Något mör.
Soligt väder så jag skyndade mig att fixa pastasallad, vatten, kaffe och lite överblivet fikabröd från gårdagen då väninnor med småpojkar var över och lekte en stund. Vi hade en dejt med Storasysters nyfunna vän på stranden och vädret var lovande. Vi blev kvar på stranden hela dagen (till typ halv fyra), åkte tillbaka till stugan, diskade och åkte in till stan. Käkade kebab och pizza med min mamma och mormor och tog en kvällspromenad. Båda barnen sov klockan nio. Imorgon handla och sen tillbaka till stranden om vädret fortsätter vara vänligt.
Det var tänkt att det här inlägget skulle handla om barnuppfostran, men jag känner mig lite för trött. avvaktar. kanske kommer igång om en stund.

Inga kommentarer: