torsdag 27 september 2007

Möten och blodpudding - vardag igen

Pust, två långa dagar på rad. Suttit i möte en hel dag till, sen hem och steka blodpudding till barnen och själv glufsade jag rester av tonfisksalladen från i förrgår. Alla nöjda. Sen möte igen och inte hemma förrän halv nio. Trötta barn slocknade direkt efter saga. Två dagar och nu längtar jag bara till en lugn ledig dag. Ha ha ha. Är så trött att jag knappt orkar kommentera dagen.
Jo, den tokiga centerpartisten i nämnden visade sig vara folkpartist. Undrar just varför jag trodde han var centerpartist. Ja, han är inte mindre tokig för att han visade sig tillhöra ett annat alliansläger. Kanske t o m förklarar en del. Vårt hälso/sjukvård och omsorgsprojekt går med förlust p g a otillräckliga ägartillskott och otillräcklig ägarstyrning och politiken har svårt att komma in och vara med där den faktiska utvecklingen sker. Lyckas vi råda bot på detta innan projekttiden är slut?
Promenerade faktiskt till dagis idag, stressigt som bara den, men jag skulle ju sitta på möte i kommunhuset som inte ligger långt från dagis, så bilen var onödig. Promenerade hem med trötta barn och det gick faktiskt också över förväntan efter att jag utlovat blodpudding. Men på kvällen var det tvunget att ta bilen för då var barnen superslut, trodde faktiskt inte att det skulle gå överhuvudtaget, men med lite bullar och dricka så funkar det mesta. Storasyster tittade på Djungelboken och Liten sopade golvet medan kommunens planeringschef föredrog nya planer på industri- och bostadsområden runt tätorten.
Nu har jag ca 90 föräldrardagar kvar för båda barnen. Vill spara lite till de börjar skolan för att kunna vara med då, så säg 70 dagar då. Med nuvarande påtvingat uttag för att komma upp till 5dagarsvecka och behålla min SGI så tar jag ut ca 10 dagar per månad, sju månader kvar alltså... Sen ska man krångla med akassa och grejor om jag inte fått jobb då vill säga... Försöker söka nåt jobb varje dag. Men egentligen skulle man ju vilja spara dagarna och ta ut som längre ledigheter istället för 2-4 timmar per dag som det är nu. Imorgon jobbar jag sex timmar enligt mitt ordinarie schema så trots att jag inte kommer hem förrän halv sju så måste jag ta ut två timmar föräldrarledigt för att komma upp i full dag. Då börjar jag ju inte supertidigt förstås, men ändå.

Inga kommentarer: