tisdag 25 september 2007

lite av varje

Soligt och fint väder. Åkte ut till stugan och tänkte att jag kunde läsa handlingarna till torsdagens möte där ute. Men det var rätt mycket att göra, diska, städa, plocka ner dammiga gamla gardiner och dukar, ta hem och tvätta. Men hann med en kopp kaffe i solen i alla fall.

Lugnt och skönt på landet. Där skulle man stanna för alltid. Pula i trädgården. Lyssna på tystnaden. Andas in den rena luften (med lite svag doft av gödsel). Löven rasslar, fåglar tjattrar. Plockade en bukett blommor (undrar var den tog vägen sen...). Hängde upp min turkiska mosaiklampa i fönstret. Lugn. Tystnad.

Möte med kassören klockan två. Hämta barnen klockan tre. Handla. Baka muffins. Äta tonfisksallad och sedan var det dags för visning av barnkläder. Hemma hos oss. Klockan sex. Barnen trötta och stimmiga. Goda muffins. Få besökare. Fina kläder. Eftersom jag betalade räkningarna igår så visste jag att det fanns ett par ören över. Men jag kanske borde ha betalat lite på kvarskatten också?



Sökte två jobb igår. Idag fanns ingenting. Säkerhetskopierade foton. Varför funkar inte ljudet på datorn? Orkar inte ta tag i det nu. Imorgon ska jag vara i Stockholm mellan nio och fem, vilket betyder att jag ska lämna barnen på dagis klockan sju. Måste gå upp fem. Har duschat. Ska plocka fram kläder till hela familjen. Hänga gardinerna och dukarna från stugan på tork. Måste låna en jordfräs. Och en motorsåg. Till våren i alla fall.
Ett turkiskt teglas och en kaffekopp har krossats i disken. Diskmaskin i bänkmodell till salu i tidningen idag. 800 kronor. Men det är lite mycket just nu. Och inga SMS från jobbet. Men nu har jag möten två dagar i rad och sen jobbar jag enligt mitt ordinarie schema på fredag eftermiddag. Budgetfullmäktige på måndag. Hela dagen. Barnkalas på söndag, men bara två timmar. Känns overkligt. Fattar inte att jag verkligen bjudit in en massa ungar. Var ska de sitta och fika? Och hur ska jag få dem att inte hoppa i möblerna utan att förstöra kalasstämningen? Och vad förväntar de sig av ett kalas egentligen? Måste baka mer.


Hittade 200 kronor i bokhyllan. Lyckan är gjord. Vilken flummig blogg. Jag har nog varit ledig för länge.

Inga kommentarer: