torsdag 30 oktober 2008

Svart

Det är svart, blött och halt, dimmigt, suddigt och massor av bilar överallt. De vita kantlinjerna är dåligt i fyllda och vägen svartsvart. Puh. Som om det inte räcker att vara två kvinna kort (av fem) och alla barn friska på jobbet. Inga vikarier att tillgå (de väljer att vara lediga när deras barn är lediga från skolan), bara Robert. Och Robert bestämmer sig två timmar innan han ska komma att han inte har tid att vikariera just idag, det är något med skolan. Jippie.
Det regnar och barnen gråter. Det är leverbiff till lunch. Ingen rast på flera dagar eftersom det första barnet vaknar strax efter att man hunnit lägga det sista.
I natt ska det bli snöglopp. Jag har i alla fall lyckats komma överens med min kollega att jag slipper vara på jobbet halv åtta. Hinner inte byta däcken förrän måndag. Men har fyllt på spolarvätska. I mörkret. I regnet.
Nu ska jag läsa lite. Jobblitteratur. Sen sova några timmar. Hoppas jag. Ingen hosta, inga nedkissade lakan, snälla, bara sova.

Inga kommentarer: