lördag 25 oktober 2008

Ett rödgrönt samarbete utan Sveriges enda rödgröna parti?

- Mamma, jag är pigg, sa Liten. Fem minuter senare sov hon som en stock med ena armen om min hals.
Ja, vi har haft en lång dag. Steg upp redan vid sex, väckte barnen en timma senare och vid åtta drog vid mot Stockholm. Båda två fann sig glatt i att sitta i ett konferensrum och leka med en barnvakt hela dagen. Mamman har gruppat om regionalpolitiskt program och lyssnat till Lars Ohly som pratat om regeringssamarbete, finanskris och EU-val.
Barnen fick varsin stor klubba med texten I love You. Vi åkte bil ända in i stan och betalade 160 kronor för parkering på Tunnelgatan. Sen irrade vi omkring och gick fel och lyfte vagnen upp för en brant trappa alldeles i onödan. Så är det när lantisar är i stan. Vi åkte hem strax efter fem, pappan hade köpt färdiggrillad kyckling och kokat pasta. Bolibompa, Eva och Adam, Amigo. Sen sköna sängen och saga och sång.
Det känns jobbigt att stiga upp och åka till Stockholm en ledig lördag, men så fort man träffar sina kamrater, hör någon elda upp sig inför en viktig fråga, så piggnar man till och idéerna poppar upp i hjärnan. Pånyttfödd. Jo, det fanns faktiskt de som frågade: Lever du? när jag dök upp. Har jag varit frånvarande så länge? Det var kul.
Nu blir det favoritserie Brottskod Försvunnen och frukt i fåtöljen, imorgon ska Liten och jag få följa med på mulle. Sen tvåårskalas hos kompis. Idag var det rosa lördag och tjejerna såg ut som tjejer. Imorgon är en annan dag. Hoppas på sol. Säkert en kul dag. Glöm ej ställa om klockan!

Inga kommentarer: