måndag 27 oktober 2008

Privat finanskris

Börsernas upp och ned är ingenting som någonsin påverkat mig nämnbart. Jag har inte tillräckligt med pengar för att märka av sånt. Däremot blir det något av en privat finanskris så fort en extra stor räkning dimper ner i brevlådan.
Jag gick och funderade på vad jag skulle göra om jag hade 1000 kronor över; gå till tandläkaren eller frisören (till saken hör att jag lider f n av viss tandvärk). Kom efter en stund fram till att jag nog helst ville gå till frisören (trots att syrran klipper jättebra). Sen gick jag och såg över månadens räkningar och kom fram till att jag nog får extraknäcka som både frisör och tandläkare om jag ska få ihop ekonomin den här månaden. Tji alltihop alltså.
Ska inte jiddra mer idag, betala så många räkningar som möjligt och jobba lite. Sen blir det sängen.

Inga kommentarer: