måndag 6 oktober 2008

Ingen spaning - Ingen aning

Rubriken är ett citat från Per Gärdsells(bunkeflomodellen) nyfikna mamma. Nyfikenhet är hälsofrämjande fick vi veta. Det är däremot inte Skuld, Skam och Stress. Skuld som handlar om vad vi själva och andra BORDE ha gjort, Skam att vi inte är någonting värda och Stressen som en oförmåga att hantera det liv vi förväntas leva.

Samhället är förändrat och idag är vi vuxna först när vi är 27 år gamla (som vuxen räknas man när 75% av ens åldersgrupp har flyttat hemifrån). Vi föder våra första barn vid 30 och vi byter jobb och miljöer/partners flera gånger under livet. Varje gång vi hamnar i en ny grupp tänker vi Duger jag? Kan jag? Är jag med? Såna situationer påverkar såväl oss vuxna som barn i våra förhållanden till kost och sömn bl a. Det handlar om att hela tiden vara tillräcklig.

Men, åter till rubriken, när man träffar folk hör man skvallras. Och idag har jag hört att Kristdemokraterna inte längre står bakom en nedläggning av Flygskolan. Kanske inte Centerpartiet heller. Och det skulle ju vara underbart om den oeniga alliansen fick dra tillbaka sitt idiotiska förslag en gång till, andra gången inom loppet av fyra år. Men då kan de väl inte få sitta kvar en mandatperiod till?

1 kommentar:

Anonym sa...

Har oxå hört rykten att kd vill rädda Flygskolan. Det är bara att hoppas ryktet är sant. Den här majoriteten har väl gjort bort sig tillräckligt för att garantera en annan majotitet till nästa val.
Skyll inte på mig - jag röstade rött!!!