tisdag 21 oktober 2008

Samhällsmedborgare med skinn på näsan

-Skinn på näsan, det har ju alla, sa min sexåring och skrattade när vi läste underlagen för årens föräldrarkvartar/utvecklingssamtal på dagis som vi fick hem idag. Jag förklarade för henne vad man menar med skinn på näsan och hon blev mäkta nöjd med att hon beskrevs som en person med detsamma. Flamsig, skrattig och clowneri ville hon dock bortförklara.
Andra personer med skinn på näsan är föräldrar och personal på Flygskolan som inkommit med ett alternativt underlag inför beslutet om nedläggning av skolan som ska ske i kommunfullmäktige den 3 november. Där tas motstridigheter i de styrande politikernas besked till föräldrar, elever och personal upp samtidigt som man gör schablonmässiga kostnadsberäkningar på nödvändiga åtgärder som av majoriteten och förvaltningen bara tigs ihjäl.
Enligt majoritetspolitikerna behövs bara en smärre ombyggnad av Lommarskolan för att få plats med ytterligare dryga hundra elever /minns att man bara för ett par år sedan fick ett tillskott av hela Vigelsjöskolan som då lades ned av en borgerlig majoritet/. På Kvisthamraskolan är det tydligen bara att flytta in fem klasser med bibehållna arbetslag utan att göra de minsta justeringar. Om någon kunde visa mig var... nej, förresten, det kommer jag väl tyvärr bli varse snarare än jag har lust ändå...
Det är höst, det är motvind och mörkt. allt jag kan säga till våra goda medborgare är; kämpa på. Låt inte politiker med svaga argument och dåliga underlag sätta sig på er. Kom till fullmäktige igen och protestera.se.

Inga kommentarer: