måndag 13 december 2010

Tiden efter valet

G. Pettersson (M) undrade för någon vecka sedan om politiker inte har tid att blogga så här efter valet. Och jag gick själv in i kommentarsfälten och beklagade mig då jag tycker att tiden inför julen med huset fullt av barn och lucior och pepparkaksgubbar och köttbullar faktiskt ibland inte medger så många minuter till bloggande. Jo, jag vet, allt är en prioriteringsfråga. När Skruttet var mindre var bloggandet någonting man kunde syssla med med henne på armen, ammandes (även om jag avskyr att skriva med en hand), men nu är hon större och vill helst skriva själv. Det gör att datorarbete försvåras väsentligt och ibland får man helt enkelt prioritera bort det.
Trots full almanacka och nya uppgifter som gruppledare för Vänsterpartiet i Norrtälje (ännu mer papper att läsa och förstå och ta ställning till) så bokade jag i alla fall in ett möte med en grupp ungdomar från gymnasiet som ville prata med en kommunpolitiker om EU. Eller, alltså, jag trodde det ingick i mitt uppdrag som gruppledare att träffa folk, att kommunicera med medborgarna på deras initiativ. Vi hade hur som helst en trevlig samtalsstund på biblioteket där jag fick veta att arbetet egentligen redan skulle ha varit inlämnat, men att ingen annan grupp i klassen fått tag på någon politiker som kunde träffa dem så tiden var förlängd (Jo, en grupp skulle träffa en politiker på fredag också, men min grupp var först ut trots att jag varit tvungen att ställa in en gång p g a sjuka barn).
Tja, tänkte jag, en del av dem kanske sitter hemma och bloggar.

Inga kommentarer: