tisdag 9 juni 2009

nu blev det mulet

Dagen var väl inte helt igenom mulen, men nu börjar regnet hänga tungt över hustaken. Tur sambon drog in tvätten (efter påminnelse av grannen) medan jag bokade flygbiljetter till honom. Idag hade vi besök från Högskolan i Gävle och började så smått lägga upp våra sommarstudier. Det kändes bra.
Efter det blev det raka vägen till praktiken (missade lunchen....) och vara där till fem. Det var trevligt och jag fick flera nya reflektioner och uppslag.
Hemma satt jag sedan i nästan två timmar och försökte få tag på flygbiljetter till Turkiet så att sambon kan komma iväg till sin sjuka mamma. Nu är det bokat och på torsdag halv elva lyfter planet från Arlanda. Lite dyrare än vi tänkte eftersom han inte kunnat sätta ner foten och bestämma sig tidigare i veckan.
Sen var det bara att lägga barnen och nu har jag packat fotbollsgrejorna till Storasyster. Sista dagen i förskoleklassen imorgon och sen avslutning på torsdag (som mormor får gå på). Själv jobbar jag resten av veckan och sen kör jag hårt två veckor till innan semestern. Gissa om jag längtar....

Inga kommentarer: